onsdag 27 augusti 2008

skitdator

Gah för krånglande datorer just när man skrivit långa meddelanden..
Måndagskvällen och gårdagen gick bra, ansträngde mig för att komma upp i 2000 igår vilket jag klarade även om det blev svårt. Igår fick jag en jättefin vit skjorta av mamma, det första jag gjorde idag var att slänga tomatsås på den så nu har jag ägnat hela dagen åt att få bort fläckarna. Har fortfarande inte lyckats, skit skit skit. Har ätit lite för mycket idag, men ingen hets alls. Två små scones och två bitar kladdkaka. Inte optimalt men tänker INTE må dåligt över det. Ikväll ska jag dricka och tänker äta middag innan trots att jag verkligen inte vill. Ska jag tänka logiskt är det ändå bäst även kalorimässigt eftersom det annars är risk att jag överäter i morgon när jag är bakis.

Träningen gick sisådär idag. Jag försöker träna varannan dag, jogga en dag, vila nästa, sen gymmet, vila osv. På gymmet tränar jag ingen styrka alls knappt vilket jag borde, jag använder crosstrainern för att jag inte vågar jogga för ofta pga dåliga knän. Hur som enligt detta borde jag ha varit på gymmet i måndags men det blev inte av för att jag var helt ångestförlamad hela dagen. MEN jag cyklade i två timmar på kvällen och det var mycket backar och jag var anfådd hela vägen. Så jag gick till gymmet igår och körde 40 minuter istället för mina vanliga 30. Skulle springa i morse men när jag vaknade kände jag direkt att det här vill inte kroppen alls veta av. Kämpade mig ut i alla fall men det gick skit, joggade 2 km men sen gav jag upp. Säger till mig själv att jag borde ta det lugnt och ändå vila i morgon som planerat, för jag behöver det. 2 h cykling är också motion. Men det är svårt när ångesten skriker.

Sammanfattning: jävligt mycket ångest för ingenting?

1 kommentar:

Anonym sa...

ojojoj mkt motion.
till mig sa hon på ät mottagningen att de just nu räcker gott med en 30 minuters promenad per dag.
bra att du försöker äta det du ska. jag har så svårt för att acceptera att jag skall upp i det. känns som jag bara ligger i sängen jämt och inte förbrukar ngt.men imorn har jjag fått en ny tid hos min ewa igen. skulle även få tid hos doktorn och ändra min medicinering eftrsom jag inte är ngt bättre sedan mars. vissa dagar är ju bra men däremellan faller jag ännu djupare.

men gud vad fräckt med australien. vad ska du jobba med??? hur tror du de fungerar ihop med maten? vad läste du där 07? många frågor :)

kramar